Kozmetika Pódium
A lassan húsz éve a professzionális szegmensben jelen lévő Alveola Kft. nemhogy learatná a megérdemelt sikereket, egyre nagyobb álmokat dédelget. Magyarországon termékeivel újabb területeket próbál lefedni, míg a régi jó beváltakkal Európa meghódítása után a kontinensen kívül eső országokra is összpontosítanak.
Folyamatos fejlődésben az Alveola
A lassan húsz éve a professzionális szegmensben jelen lévő Alveola Kft. nemhogy learatná a megérdemelt sikereket, egyre nagyobb álmokat dédelget. Magyarországon termékeivel újabb területeket próbál lefedni, míg a régi jó beváltakkal Európa meghódítása után a kontinensen kívül eső országokra is összpontosítanak. Dani Richarddal, a cég professzionális üzletágának vezetőjével beszélgettünk a folyamatos fejlődéséről, és a legújabb tervekről!
– Meséljen a kezdetekről… Milyen egyedi jellemzőkkel büszkélkedhet a cég?
– Az Alveola Kft. immáron 18. éve kezdte meg magyarországi tevékenységét, mint professzionális kozmetikai cég. Ennek ellenére ma már nagyon széles a termékkínálata és erős lakossági termékvonallal is rendelkezik. A professzionális szegmensben az egyik legnagyobb cég, a piacvezetők egyike, lakossági vonalon pedig töretlen munkájának köszönhetően egyes termékei a legnagyobb világmárkákkal konkurálnak. Stratégiai célunk, hogy mindenhol megpróbáljuk a legjobb minőséget nyújtani, mindezt természetesen versenyképes áron.
Mivel a cég mindennapi életében a professzionális és a lakossági szegmens egyszerre van jelen, így egy új termék kifejlesztése és bevezetése során egyedülálló együttműködést tudunk a két divízió között létrehozni. Ha a lakossági vonalon szeretnénk valamit bevezetni, akkor a professzionális piacon tevékenykedő szakembereket hívjuk ehhez segítségül, a professzionális termékek bemutatása előtt pedig, a lakossági vonalon dolgozó kollégáink adhatnak hasznos tanácsokat és visszajelzéseket.
A cég további sajátossága, hogy a közelmúltig csak a lakossági vonalon voltak elkülönítve a forgalmazott márkák és a sajátmárkás termékek, a profi divíziónál az Alveola saját neve volt leginkább ismert. A két szegmensben található brand-eket egyre inkább próbáljuk diverzifikálni, hogy hosszú távon biztosítsuk sikerességüket.
– Milyen fejlődési szakaszokon ment keresztül a cég az évek során?
– A cég megalapításától kezdve egyértelműen a professzionális piacra koncentrált és eszerint alakította termékkínálatát. A Dr. Spiller biokozmetikumok mellett a Malu Wilz és Alveola gyanta termékek képezték a kínálat gerincét. Az igazi fordulópontot 1997 hozta, amikor a BaByliss márkával a lakossági piacon is megmérettetett a cég. Abban az időben még nem volt divatos és széles termékkínálatot, elérhető áron tartalmazó profi hajformázó termékcsalád a lakosság számára, így a márka rövid időn belül óriási sikernek örvendett. A BaByliss-el megtettük az első lépést a lakossági piac felé és ha már az értékesítési csatornák megnyíltak, akkor szerettük volna maradéktalanul kiaknázni a kialakított kapcsolatrendszerünket, így újabbnál újabb brand-ekkel, - mint az X-Epil és az Eredeti Aloe Vera italok - bővítettük kínálatunkat. A profi vonal fejlődése sem állt meg. Az Alveola Equipment márkanév alatt elkezdtünk kozmetikai bútorokat, gépeket is forgalmazni és a további igényeknek megfelelően egyszerhasználatos termékekkel és szemfestékekkel is bővítettük kínálatunkat. Tevékenységünkkel eljutottunk egy olyan szintre, ahol a profi szegmensben majdnem mindent kínálunk, ami egy kozmetika sikeres működtetéséhez szükséges. Napjainkban már új csatornákat próbálunk nyitni, például a műkörmös alapanyagokat, exkluzív minőségű szalonbútorokat is bevezettük a kínálatba. Az internetes kereskedelem igényeinek megfelelve pedig, idén bemutatjuk („megnyitjuk”) saját webáruházunkat is.
– Miért tartja fontosnak, hogy a cég külföldre is terjeszkedjen?
– A legelső lépésünket az exportpiacok felé 2006-ban tettük meg, amikor is Horvátországban és Romániában is képviseleteket nyitottunk. A romániai cég működését idén szerveztük újra ezzel is alkalmazkodva a változó piaci körülményekhez. Kínálatunkban a magyarországi anyagcég portfoliójának megfelelően minden olyan termék megtalálható, amely egy kozmetikai szalon működtetéséhez szükséges. A forgalmazott termékmárkák mellett saját brand-jeinket is képviseltetjük, melyekből, az Alveola Equipment, Alveola Waxing és Alveola Disposable kiemelt sikernek örvend. A hazai piac korlátai és a jelen pillanatban ingatag gazdasági helyzetben az export piac egy folyamatos bővülési lehetőséget kínál. Termékeink versenyképességét a hazai sikerek miatt tisztán látjuk, így ha ez adott, akkor miért ne mérettetnénk meg kínálatunkat külföldön is?
További érdekesség, hogy saját márkás termékeinkkel idén harmadszor állítottunk ki a Cosmoprof bolognai kiállításán. Ebben az évben egyedüli magyar cégként képviseltük a hazai kozmetikai piacot. A soron következő moszkvai és dubai szépségkiállításokon is részt veszünk hiszen a Cosmoprof-on rengeteg érdeklődést kaptunk a környező országokból és a Közel-Keletről is. Szeptemberben pedig Párizsba a divat fővárosába látogatunk. Tervünk, hogy a nyugati fejlett piacok mellett számos feltörekvő országban is disztribútort találjunk termékeinknek és folyamatos fejlődés mellett tovább erősítsük pozíciónkat a szépségápolási piacon.
– Milyen újdonságok, különlegességek várhatók?
– A professzionális vonalon a legnagyobb újdonság már folyamatban van, hiszen a kozmetikai bútoraink és készülékeink között olyan termékeket mutatunk be, amelyek a magasabb árszegmensekben is érvényesülni tudnak. A kozmetikai ágyak között pl. már megjelent egy Wellness, spa Koncepció, ami kimondottan hoteleknek vagy olyan szalonoknak készül, akik hangsúlyt fektetnek a design-os, exkluzív termékekre. Szintén ennek a törekvésnek köszönhető, hogy tavaly ősszel megjelent egy rádiófrekvenciás készülékünk, ami már egy felsőbb kategóriában foglal helyet. Újdonságnak számítanak még exkluzív gyantatermékeink is, melyek közül megemlíthetnék akár a cukorpasztát vagy olyan speciális gyantákat, amelyek hipoallergén formulával rendelkeznek.
Kozmetika/Pódium – Interjú
Szöveg: Papp Zsuzsa
Fotó: Bertalan Péter